Bitmeyen Cinayet 10 Ölü
Mersin'in Akdeniz ilçesinde işçileri taşıyan servis aracına trenin çarpması sonucu 10 kişi öldü, 4 kişi de yaralandı. Kazadan sonra olay yerinde hayatını kaybedenlerin görüntüleri yürek burktu. Yakınları, tren geçtiği sırada hemzemin geçitteki bariyerin kapanmadığını söyledi. İhmale yurttaşlar isyan etti.
Kaza değil CİNAYET
Aynı yol daha önce de onlarca kişiye mezar oldu. Ancak önlem alınmadı. BirleşikTaşımacılık Sendikası, Devlet Demiryolları'nı suçlarken, Organize Sanayi Bölgesi yetkilileri, 21 yıldır otobana bağlantı istediklerini dile getirdi Bekçi 12 saattir çalışıyordu Onlarca vatandaşa mezar oldu
Mersin'in Akdeniz ilçesinde Adana-Mersin seferini yapan yolcu treni, işçileri taşıyan servise çarptı. Kazada 10 kişi öldü, 4 kişi yaralandı. Birleşik Taşımacılık Sendikası Adana Şube Başkanı Tonguç Özkan, "Kazanın olduğu noktada, yol güvenliği yok denecek kadar az" dedi. Mersin Tarsus Organize Sanayi Bölgesi'nde (MTOSB) bulunan bir fabrikada çalışan işçileri taşıyan servis aracı, dün sabah 07.35 sularında hemzemin geçitte trenle çarpıştı. Trenin makinistleri Hüseyin Erdem ve Mehmet Erkan tedbir amaçlı gözaltına alındı. 10 bin kişi kullanıyor Devlet Demiryolları'nın internet sitesinden yapılan açıklamada, kazayla ilgili adli ve idari soruşturmanın başlatıldı belirtildi. Minibüs sürücüsünün bekçinin ikazına rağmen hemzemin geçide girerek trenin önüne çıktığı kaydedilen açıklamada, bariyerlerin neden kapatılmadığına ilişkin bilgi verilmedi. Açıklamada "Servis minibüsü, görevli geçit bekçisine rağmen dikkatsiz ve kontrolsüz olarak yolcu treninin önüne çıkmış, dolayısıyla geçit kazası olmuştur" denildi.
MTOSB'ye her gün 10 bin kişiyi taşıyan yolun yıllardır sorunlu olduğu ortaya çıktı. İlk açıklama MTOSB Başkanı Sabri Tekli'den geldi. Tekli, "Her sabah kaza olacak diye yüreğimiz ağzımıza geliyor. Bu geçidin modemize edilmesi yönünde girişimlerimizden sonuç alamadık" dedi. 'Vagonlar görüşü kapatıyor' Aydmlık'm ulaştığı BTS Adana Şube Başkanı Tonguç Özkan, yol üzerinde sıralı olan boş vagonların görüş mesafesini kapattığım söyledi. Özkan, "Vagonlar hem şoförün hem makinistin görüşünü kapatıyor. Bekçinin bulunduğu yer yüksek. Tüm sorumluluk bekçiye düşüyor. Alt ve üst geçit yok. Güvenlik yok denecek kadar az. Makinist arkadaşlar buradan hep korkarak geçiyorlar" dedi. MTOSB Basın Danışmanı Burak Karataş, ise 1993 yılında kurulduğundan beri MTOSB ile otoban bağlantı yolunun yapılması için çalıştıklarını belirtti. Karataş, "Burada, araçların soldan gelen treni görmeleri mümkün değil, görüş alanı sıfır.
Tren yolunun üst kısmına D400 yolunun yapılması öngörülüyordu. Açılsaydı araçlar tren yolunun üstünden geçecekti. Otobanla bağlantı yolu olmadığı için burada sürekli kaza ve can kaybı oluyor" diye konuştu. BTS: Uyardık Birleşik Taşımacılık Sendikası (BTS) olaydan Devlet Demiryolları'nı sorumlu tuttu. "Kaza değil cinayet" başlığıyla yapılan açıklamada, "Burada bu tür vahim kazalar sürekli yaşanmaktadır. Uyarılarımıza rağmen geçen süre içerisinde TCDD yönetiminin bu tür kazaların önlenmesi yönünde hiçbir ciddi adım atmadığı görülmüştür. Kamu sorumluluğumuz gereği hemzemin geçitlerde sorumluluğu bulunan Belediyeleri, İl Özel İdarelerini, Karayolu ve TCDD yetkililerinin bir an evvel kurulacak diyalog üzerinden gerekli adımların atılması gerekirken bugüne kadar bu tür kazaların yaşanmasını engelleyecek bir adım atılmamıştır" denildi.
Kazada Harun Kaya, Sinan Ozpolat, Oğuzhan Beyazıt, Ayhan Akkoç, Kenan Erdinç, Mehmet Akşam, Cavit Yılmaz, Mine Serten ve Onur Atlı, Mustafa Doygun hayatını kaybetti. Servis şoförü Fahri Kaya ağır yaralanırken, Uğur Ateş hafif yaralandı. Servis geçerken bariyerleri kapatması gereken geçit bekçisinin olaydaki sorumluluğu da gündeme geldi. Bekçi verdiği ilk ifadede bariyeri tam zamanında indirdiğini söyledi. Cumhuriyet savcısına ifade veren bir tanık ise kaza olduktan sonra bariyer görevlisinin "Eyvah ağabey, ben ne yaptım, daldım" dediğini iddia etti. Bekçinin 12 saattir çalıştığı, görevini yaklaşık 20 dakika sonra arkadaşına devredeceği ortaya çıktı. Birleşik Taşımacılık Sendikası Şube Başkanı Tonguç Özkan, taşeron olarak çalışan geçit bekçilerinin çalışma koşullarının ağır olduğunu söyledi. Özkan, "1 gece, 1 gündüz işi alıyorlar.
Haftada 45 saat çalışmaları gerekirken 55-56 saat fazla çalıştırılıyorlar. Günlük dinlenmeleri 8 saate tekabül ediyor. Hafta sonları tatilleri yok. 7-8 yıl önce geçit memurları vardı. Kadroluydu. Özelleştirildi, çalışma koşulları da ağırlaştı" dedi.
Mersin Tarsus arasındaki tren yolunda bulunan hemzemin geçitler onlarca vatandaşa mezar oldu. 14 Eylül 2001'de 5 kişi hayatını kaybetti, 11 kişi yaralandı. 23 Kasım 2005 9 kişi hayatını kaybetti, 20'den fazla kişi yaralandı. 10 Ekim 2010da 1 kişi hayatını kaybetti.
17 Mayıs 2011'de 1 kişi hayatını kaybetti. 12 Nisan 2013 te 1 kişi hayatını kaybetti, 1 kişi yaralandı. 7 Kasım 2013 2 kişi hayatını kaybetti.
Kaynak: Aydınlık Gazetesi 21.03.2014
Son 10 Emeğin Gündemi